vineri, 17 octombrie 2008

Soarele, muzica si dimineata

Pentru dimineata asta mi-a venit in minte o cantareata foarte simpatica. Daca piesa lui Tal Bachman mi se pare ca merge in diminetile in care te trezesti relativ prost dispus si mai si ploua afara, urmatoarea piesa cred ca merge de minune atunci cand dimineata ai pofta de viata, te trezesti cu soarele pe burta si mai e si vineri pe deasupra.
Este vorba despre Regina Spektor. Probabil ca nu foarte multi ati auzit de ea. Este evreica, nascuta in Rusia si crescuta in New York. La fel de amestecate, cum sunt radacinile ei, e si muzica. Se inspira de la Tori Amos pana la Björk, iar in versurile ei pomeneste de F. Scott Fitzgerald, Ernest Hemingway, Virginia Woolf, Margaret Atwood, Ezra Pound, William Shakespeare, lista continua. Pe langa toate astea, canta si la o "amestecatura" de instrumente: pian, violoncel, chitara, ca sa nu mai vorbim despre ce tehnici foloseste pentru voce. Probabil ca pentru vocea ei interesanta si foarte bine folosita este atat de apreciata. Are deja 6 albume pe piata.
Piesa pentru dimineata asta "e doua". Desi ar fi trebuit sa pun doar o singura piesa, nu m-am putut abtine. Am sa pun videoclipul de la "Fidelity" iar aici mai jos piesa "On the Radio" (cu aceasta piesa am descoperit-o pe Regina, din coloana sonora a serialului "Grey's Anatomy"). Ceea ce ne trebuie pentru o zi frumoasa e... putina culoare.






2 comentarii:

Runia spunea...

Tot din coloana sonora a Grey's Anatomy am descoperit-o si eu. Si pe Ben Lee, Gary Jules, Butterfly Boucher, Jem, Tegan and Sara. muzica buna.

Tea spunea...

Din Grey's Anatomy poti sa-ti alegi o tona, cel putin, de muzica buna. Brandie Carlile, Sia, KT Tunstall, Thirteen Senses si lista poate continua... Intr-adevar, serialul are o coloana sonora excelenta. Ca sa nu mai vorbim de cat de fain e serialul hehehe.