sâmbătă, 6 decembrie 2008

José González

Nu de mult l-am ascultat pe José González, un artist suedez in varsta de 30 de ani care a deputat acum 5 ani de zile. Pe langa activitatea solo e si component al formatiei Junip si a colaborat cu Zero 7 in cateva piese. Am ascultat cateva piese si mi-am dat seama ca piesele cantate de el, le stiu de undeva. Surpriza! Piesele sunt coveruri. Inca nu am auzit coveruri atat de bine transformate intr-un stil unic. Nu neaparat toate coverurile lui sunt mai bune decat piesele originale...dar la fel de bune sunt 100%. Un exemplu ar fi piesa Heartbeats cantata de formatia The Knife.


Piesa cantata de José González:


Cautati voi celelate piese cover ale lui José González si nu uitati sa le impartasiti cu noi.

2 comentarii:

Tea spunea...

Mi-e foarte greu in acest caz sa aleg castigatorul, cert e ca-mi place The Knife dar Jose e genial, imprima piesei o nota mai suava si delicata. In general nu-mi plac coverurile, cand vad un cover dupa o melodie mai veche imi vine automat in minte "au stricat si piesa asta", dar trebuie sa recunosc ca sunt si exceptii, in care coverul e mai bun ca originalul (sigur, din punctul meu de vedere).
Nu am sa spun ca The Rolling Stones nu sunt buni, dar aici voi spune ca The Sundays mi-au placut mai mult ca Rolling Stones in interpretarea piesei Wild Horses (compusa de Mick Jagger).
The Sundays - coverul:
http://www.deezer.com/track/1897

The Rolling Stones - originalul:
http://www.deezer.com/track/21129

Tea spunea...

O paranteza scurta - este o confuzie des intalnita cu privire la aceasta piesa si coverul The Sundays, aproape toata lumea crede ca e vorba de Mazzy Star. Nu. The Sundays interpreteaza piesa si apare pe unul din albumele lor. Si Mazzy Star au cantat-o in concerte dar nu apare pe nici un album. Iar lista celor care interpreteaza aceasta piesa e lunga: Summerhill,The Flying Burrito Brothers, Leon Russell, The Cranberries, Elvis Costello, Neil Young, Old and in the Way, The Sundays, Guns N' Roses, Bush, Labelle, The Lovemongers with Chris Cornell, Jewel, Dave Matthews, Garbage, Mazzy Star, Charlotte Martin, Chantal Kreviazuk, Alicia Keys ft. Adam Levine, Tre Lux, Iron & Wine, Stonesour, Honeytribe, Deacon Blue, Elisa, Richard Marx, etc.