luni, 14 iulie 2008

Teaspoon Guitar

LINGURÍŢĂ, linguriţe, s.f. 1. Diminutiv al lui lingură (I 1); lingură mică, folosită pentru a bea ceai, lapte etc. 2. Conţinutul unei linguriţe (1). 3. Compus: linguriţa-zânei = lingura-zânelor. – Lingură + suf. -iţă. (DEX '98).

CHITÁRĂ, chitare, s.f. Instrument muzical cu coarde, care emite sunete prin ciupire sau lovire cu degetele. Chitară electrică = chitară fără cutie de rezonanţă, prevăzută cu un transductor care transformă vibraţiile coardelor în tensiuni alternative de audiofrecvenţă amplificate prin mijloace electronice. [Var.: ghitáră s.f.] – Din it. chitarra. (DEX '98)

Nu m-am gandit niciodata sa amestec zaharul din ceai cu chitara, nici sa beau ceai din chitara (am baut ceai in timp ce am cantat la chitara), nici macar la lingurita n-am cantat si sub nici o forma sa cant cu lingurita la chitara.
Incredibil, dar adevarat, iata ca sunt unii care inventeaza noi si noi feluri de a canta la chitara.
Hannes Coetzee, in varsta de 64 face acest lucru, si-l face foarte bine (si mai ales haios). Intr-o dupa-masa, ma striga tata din camera "Teodora, haide sa vezi ceva... ia uite-l cum canta la chitara... tu stii sa faci asa (razand)", am facut ochii mari, m-am mai uitat inca de vreo cateva ori, am incercat si eu (putin - sigur, mi-a scapat lingurita aia de vreo 3 ori in cutia chitarei si inca de vreo cateva ori mi-a venit peste ochi) si nu mi-a iesit, normal.
Stilul in care canta Hannes este - cu mana stanga prinde acordurile (normal) si cu mana dreapta ciupeste "optel-en-knyp" (in limba afrikaans optel = degetul mare, cu care ciupeste linia de bas si knyp = a ciupi corzile inalte), si cu lingurita in gura face slide-urile care sunt si linia melodica a piesei.
Daca tot am vorbit de stiluri ciudate de a canta la chitara (aici pomenind-o pe Kaki King), mi-am zis ca asa ceva nu scapa, no asta stil ciudat, am zis sa spun cateva cuvinte si despre Hannes.
Cred ca ceea ce voi spune despre el e o combinatie a ultimelor trei post-uri: e din Africa (Karoo - Africa de Sud); invata chitara stand sub masa si uitandu-se cum tatal lui canta la chitara impreuna cu prietenii (“When my father and his friends played, you didn’t make the mistake of trying to join in the party because you were still a child”, “If I couldn’t see the chords they were playing, then I hid under the table to watch.”) asa ca, practic a fost mai mult un autodidact (si inca unul foarte bun!); si ca sa fim tot "elementul" celor trei posturi anterioare - canta blues (african blues). Pe langa toate astea, ocupatia lui principala nu e asta ci este de aloe tapper (adica e culegator de frunze de Aloe).
No bun, hai sa nu mai tot pierd vremea aici cu spusele, iata-l mai jos in toata splendoarea lui (poti incerca si tu, nu e chiar asa greu - doar ca mie nu mi-a reusit).

La cateva zile dupa ce am postat blogul de mai sus, Dodo imi scrie pe messenger ca daca ar unge lingurita cu dulceata poate ar aluneca mai bine si ar iesi un super slide solo dupa care imi da paste la urmatorul videoclip. E o varianta originala si asta, nu?

Niciun comentariu: