vineri, 1 august 2008

Do you guitar?










Acum, cand toti ne-am obisnuit cu tipurile de chitare, ni le-am ales ("dupa vorba, dupa port") iata ca au aparut si ciudateniile. Navigand astazi si cautand un template cu chitara pentru o chestie, fara sa-mi dau seama am ajuns la cele mai interesante tipuri de chitara. In imaginea de mai sus este o inventie.. ghici? japoneza, normal. O chitara fara corp, fara corzi, fara...3/4 din grif, si doar niste butoane. Cum faci? doar misti degetele de la mana stanga normal, pe micul grifulet, iar cu dreapta poti canta la fel de normal...in aer. Se pare ca, in loc de corzi sunt emise infrarosii care detecteaza miscarile produse de mana dreapta si, dupa procesare, emite sunetele potrivite. Are si un mic speaker pachetul acestui "surogat de imitatie" de chitara. Daca ai 27$ si nu stii pe ce sa-i cheltui? Iata un cadou perfect!

Si uite-asa, unii cumpara chitare iar altii cu multa imaginatie (si la fel de mult timp ...sau necesitate) isi construiesc propria chitara. Asta am gasit pe net si mi s-a parut foarte ingenios.

Ma intreb oare ce senzatie ai cand folosesti o asemenea chitara? In concert? Si sound-ul? Metalic? sau mai degraba... lemnos. Oricum, merita atentia. Daca ar fi sa inregistrez o piesa, cantand pe o astfel de chitara, as vrea sa ascult discul, NEAPARAT, pe un pick-up ca si cel de mai jos... (este vorba de acelasi inventator). Pentru mai mult detalii despre asta - click aici.


Sigur, arta de a face chitare nu e noua ci e din cele mai vechi timpuri (mai sus, subliniam un mod original de a fabrica o chitara). Cat de vechi timpuri? Se banuieste ca... acum vreo 5000 de ani existau instrumente asemantoare chitarei, devine faimoasa in sec. XV - XVI sub denumirea de "viola da mano". Sufera (sau mai bine zis evolueaza spre...) o gramada de modificari, pana ajunge la ceea ce numim noi astazi chitara.

Ca sa nu ies prea mult din teritoriul meu de postari, si totusi sa ma incadrez si in "cele mai interesante tipuri de chitare" o sa le combin. Ce chitare foloseau cei de pe plantatie, de-acolo din Delta Mississippi-ului? Am gasit cate ceva si despre asta. Este vorba despre "delta blues field harp".


Patratoasa, cu aspect de radio invechit (poate daca ai amplifica-o si ai incerca sa misti cu ceva mai multa maiestrie din cele doua butoane, ai reusi sa prinzi si postul local - sigur, depinde si de ce statie ai...hehehe)... de la Robert Johnson pana la Muddy Waters, cam toti au cantat pe o astfel de chitara. De fapt este cigar box guitar, o chitara cu rezonator (confectionat din cutie pentru tigari, sau o tabachera ceva mai mare - pentru trabucuri). Se pare ca a fost inventata pe la inceputul anilor 1800.

Am terminat cu blues-ul, dar imi permit sa revin la chitarele -jucarie. Cred ca toti ne-am jucat cu LEGO atunci cand eram mici, iata ca unii si acum o fac si pe langa asta sunt si "productivi". Daca as lucra intr-o gradinita, ca educatoare, cred ca le-as pune piesele LEGO in fata si apoi le-as arata poza asta copiilor, e suficient unul s-au doi copii s-o indrageasca, si-avem de-a face cu un nou "chitarist" chiar daca doar pentru o dupa-masa in care se joaca cu LEGO.

Unora le place jazz-ul, altora le place LEGO, si in final...sunt si unii care prefera sa se joace cu pusti, mitraliere, pistoale si alte arme (nu ma refer doar la copii). Cred ca oricarui terorist caruia ii place sa cante la chitara, nu-i lipseste asa ceva din casa "chitara - pusca". Pe langa toate astea mai e si chitara bas, ca sunetul sa fie de aceeasi "rezonanta" cu obiectul pe care-l imita. Ma intreb, oare sound-ul e la fel de "ucigator"? Probabil daca e bine amplificat hehehe. A, si inca ceva... oare la ce foloseste luneta?


Cea mai frumoasa incheiere pe care as s-o fac acestui post ar fi urmatoare. Daca esti putin atent, gasesti peste tot in jurul tau muzica si instruemente muzicale, chiar o simfonie - daca te concetrezi mai tare (recomand aici filmul August Rush), trebuie doar sa vrei sa le vezi/auzi. Cred ca s-ar potrivi si moto-ul meu "I like music so much, that I belive my life has soundtrack". De ce inchei asa? Pentru ca in finalul croazierei mele virtuale am ancorat vasul la aceste "peisaje" (imagini)... stanga chitara, dreapta pian...















Pentru mai multe detalii despre cele doua poze de mai sus - click aici.
Daca ar fi sa alegi una din chitare, care ti s-ar potrivi cel mai bine?
Eu am sa raspund aici - cigar box guitar.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Eu as alege Airguitar! E cel putin o inventie foarte interesanta! ;)

Tea spunea...

oare daca as canta cu Airguitar langa un cuptor cu microunde, in timp ce incalzesc o cana cu lapte, as reusi sa obtin o atmosfera "incendiara"?

Tea spunea...

...sau macar laptele sa faca spume