luni, 24 noiembrie 2008

guitarize

Acum cateva luni vorbeam despre cele mai interesante tipuri de chitare, gen: Air Guitar, Lego Guitar, Cigar Box Guitar, etc. Intamplator, zilele trecute, am dat peste alte feluri de chitare cel putin la fel de haioase ca si cele despre care am scris aici.
Doua chitare cu patru zerouri diferenta. De ce spun asa? Pentru ca una din ele costa aproximativ 300$ iar cealalta e 3.000.000$. De unde vine diferenta? Pai hai sa vedem.

Voi incepe cu cea mai accesibila ca pret. Si mai accesibila ca dimensiuni. Incape foarte usor in buzunar. Este vorba despre iphone guitar. Cat de simplu devine totul, poti vorbi la telefon si canta la chitara pe aceeasi bucata de plastic. Oare ce-ar fi zis Jimi Hendrix despre asa ceva? Si daca tot s-a inventat soft-ul potrivit pentru chitara de pe iphone, cei de la Apple nu au stat foarte mult pe ganduri si au dezvoltat acest soft si pentru pian. Peste vreo cativa ani, rezultatul va fi iphone band, probabil.

Oamenii incearca sa simplifice totul prin tehnica. Asa ca, de ce ne-am chinui sa invatam tot felul de tehnici pe chitara, solo-uri, acorduri... cand putem, foarte simplu, sa montam un difuzor si un ipod pe cutia de rezonanta a unei chitari, astfel as putea sa iau chitara in brate si sa fac un solo cel putin la fel de bun ca cel a lui Jimi Hendrix, sigur, asta in timp ce as atipi si mp3-ul ar merge frumos, in legea lui.

Si daca tot aveti chef de mestesugarit, de ce nu v-ati construi propria chitara, asa cum altii au facut-o deja. Spuneam despre aces lucru si in postul precedent, aici. Din ce am citit in articol, rezulta ca nu este foarte greu de realizat acest lucru, asa ca pentru cei pe care-i intereseaza, aveti aici intructiunile pe care trebuie sa le urmati pentru a va realiza singuri un Fender cu un sound depasind originalul.


Bun. Si-acum sa revin la chitara care valoreaza aproximativ 3.000.000$. De ce atat de scump? Daca Jimi Hendrix priza inainte de a urca pe scena, iata ca poti face acest lucri si in timp ce canti. Cum? Pai direct din chitara. Da, nu DE PE chitar ci DIN chitara. Un tip, foarte inventiv, de vreo 30 de ani a plecat "in turneu" cu avionul, din Costa Rica in Roma, cu noua lui chitara. La prima vedere pare un Fender Strat negru, dar daca tai o bucatica din el, ajungi la "combustibil". Este vorba despre cocaina. Eu zic ca merge perfect, in acest caz, Eric Clapton - Cocaine.

Si cu asta, basta. Eu mi-am luat chitara, de fapt motocicleta, ba nu... chitara, dar si motocicleta. Gata, le iau pe amandoua si-am plecat de-aici. Sper sa nu mi se rupa o coarda pentru ca atunci ar trebui sa schimb cauciucul. Oare motorul suna a chitara cu overdrive? Ride that guitar.


2 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

orice lucru bun are valoarea sa

Tea spunea...

problema e cat de mult esti dispus sa dai pentru a acoperi acea valoare